תחילתה של בריכה זו ברצון עז של משפחה ותיקה בישוב בדרום, לממש חלום ישן וליהנות מבריכת שחייה בחצר הבית. יחד עם זאת, לא להפוך את ביתה לאתר בניה, על אי הנוחות הכרוכה בכך.
ומאחר וחשוב היה להם ליהנות מבריכה “אמיתית”, בריכת בטון הייתה האופציה היחידה מבחינתם.
וישנו אדם אחד שאני מכיר שיודע ליצר בריכת בטון במפעל שלו, להתאימה לכל מאווייהם של לקוחותיו. ואפילו לעשות מערכת גלישה היקפית. וכל זה ביציקה אחת, יחד עם חדר המכונות ומיכל האיזון, והרחק מביתו של הלקוח.
וכך, ביום בהיר אחד הונחה בריכה מושלמת בתוך בור שנחפר רק שבוע לפני הגעתה.

וכאן נכנסה חרש POOLS לתמונה.
אז התישבנו לדפדף בקטלוגים שונים. דילגנו בין פסיפסים לאריחים. בין פורצלן לאבן. ברגע שהוצגה סדרת סרנה מיקס של רוזה גרס, אורו העיניים, והיה להם ברור שזה יהיה חיפוי פנים הבריכה.
סדרת סרנה מיקס של חברת רוזה גרס מספרד, הינה אופציה מרגשת לאוהבי מראה הציפחה המגוון. אין סוף גוונים המגיעים באריזה אחת. דוגמא מושלמת לאמירה שהשלם גדול בהרבה מסך חלקיו. רק כשפורסים באופן אקראי לחלוטין את האריחים שיוצאים מן האריזות, רואים את השלם המעוצב הולך ומתממש לנגד העיניים.

בבריכה בוצע אזור ישיבה ובילוי, כפודסט מעט מוגבה מאזור השחייה. וכך בקצה הספסל, ובמדרגות, ובקצה המשטח מוקמו אלמנטים מדגם L62 מסדרת מיסטרי גריי של רוזה גרס. אלמנטים המאפשרים ליצור קצוות משטח יפים ונעימים למגע.
בראש הקיר נדרשנו להתאים עצמנו למידות היציקה של הבריכה. לכן, כאלמנט קופינג – נבחרה אבן טבעית. האבן, מדגם קליפורניה של חברת סטונטק מיוון, יוצרה במידה מדויקת כאמור, ובהתאמה לפני ראש הקיר של הבריכה.
גם מדרך הרגל, נבחר להיות מאבן קליפורניה ויוצר במידות מדויקות לפי מידות הבטון.
סביב הבריכה, בחרה המשפחה באריחי מיסטרי גריי של רוזה גרס, בהתאמה למושב הספסל והמדרגות היורדות לבריכה.
האריחים בגודל 31/62 ס”מ, נגד החלקה בדיוק כפי שהבטיחות דורשת הונחו בהקפדה על שיפועים נכונים לפינוי עודפי מים מהמשטח.
כאן המקום לומר שמתכנני בריכות רבים אוהבים לתכנן פינוי מי הגלישה לתעלת הגלישה באמצעות חריץ צר. בדרך כלל התכנון אינו לוקח בחשבון שהחריץ הצר אינו מאפשר כניסת כל מי הגלישה לתעלה, במצב שבו שוחים בבריכה, לא כל שכן כשהבריכה עמוסה ברוחצים. כדי למנוע את אי הנעימות (ובעיקר אי הבטיחות) שכרוכה במים שעומדים מחוץ לבריכה, הקפדנו לדרוש מהרצפים לבצע שיפועים נכונים של הריצוף.
אז התוצאה לפניכם. וניתן לראות כמה מרגש המראה העליז והמעניין של אריחי סדרת סרנה מיקס של רוזה גרס. מה דעתכם?

שלכם
צפריר אושפיז
חרש POOLS